søndag 12. oktober 2008

Nedtur

Fjellturen var full, viste det seg, så i dag blei det innedag. Det vil seie 100 deilige sider med Bourdieu som må lesast til i morgon, tekoppen og meg. Det kunne vore fint, det, om eg berre skjønte kva Bourdieu meiner. Men med setningar som dette, føler eg at dagen ser ganske meiningslaus ut:

" But Raymond Ruyer (ikkje høyrt om han før) very discerningly contrasts the significance, which he defines as "epicritic", and the expressivity, which he describes as "protopathic, that is to say more primitive, more blurred, of the lower level, linked with the diencephalon, whereas the signification is linked with the cerebral cortex"."

Den nye, fine ordboka mi forklarer ikkje halvparten av orda eg ikkje forstår, heller...




2 kommentarer:

ebba sa...

Jeg føler med deg, Trine! Hva er poenget med ordbok hvis den ikke kan forklare halvparten av ordene du trenger? Nå har heldigvis Katja hvertfall tatt med en norsk-spansk ordbok til meg så jeg slipper å oversette norsk - engelsk - spansk. Det ble litt mye for hodet mitt etterhvert... Stå på, og husk at det viktigste med oppholdet i tyrkia ikke er gode karakterer, men å lære språk og bli kjent med Tyrkia :) med den tanken kommer hvertfall jeg meg gjennom dagen

Sigurd sa...

Håper du kom deg litt forbi den setninge. Så ikke grei ut. Du er derimot grei. Kyss